Tervetuloa Käsityökoulu Robotin tehtäväpankkiin. Voit hakea täältä elektronisen rakentamiseen, ohjelmointiin ja uusiin digitaalisen tuottamisen mahdollisuuksiin liittyviä ohjeita, tehtäviä ja leikkejä!
Tehtävät johdattavat havaitsemaan elektroniikan ja ohjelmoinnin toimintatapoja ja tarjoavat kokemuksellisia lähtökohtia oivaltaa miten sähköinen ja digitalisoituva elinympäristömme rakentuu. Tehtävien tarkoitus on toimia innostajana omaan luovaan kokeiluun ja tutkimiseen taiteen keinoin!
Voit selata tehtäviä alta, tai halutessasi voit raja tehtäviä klikkaamalla niihin liittyviä tageja.

ScratchJR – Ohjelmoinnin alkeita tabletilla

Kohti maalia

Elävä taulu

Ohjattava hahmo

Scratch – Graafista ohjelmointia tietokoneella

Uuden hahmon luominen

Hahmon Liikuttaminen

Animoitu liike

Monta hahmoa

Piirustusgeneraattori

Hahmojen keskinäinen kommunikointi

Hahmojen liikuttaminen tarkasti

Lisätty todellisuus ja pallomeri

Rumpukone

Tärinäbotti 3.0 – Ohjelmoitu moottori
