Tässä tehtävässä piirtogeneraattorille luodaan käynnistyspainike, jotta piirtogeneraattorin voi käynnistää ilman vihreää lippua omasta painikkeesta. Jatka siis tätä tehtävää piirtogeneraattorin pohjalta.

Aloita luomalla uusi hahmo ”Uusi hahmo” -valikosta. (1) Piirrä hahmosta esimerkiksi vihreä neliö, jolloin se kuvastaa selkeästi, että painiketta saa klikata. Aloita hahmon koodi valitsemalla Tapahtumat-valikosta “kun tätä hahmoa klikataan” -komentokuvake. Komennon jälkeen tapahtuvaksi toiminnoksi valitaan Tapahtumat-valikosta “lähetä [viesti1]” (2) -komentokuvake.

Muokkaa seuraavaksi Piirrin-hahmon koodia. Vaihda koodin aloituskomennoksi “kun vastaanotan [viesti1]”. (3)

Vihreää laatikkoa klikkaamalla piirtogeneraattori käynnistyy.

Tässä tehtävässä piirtogeneraattorille luodaan käynnistyspainike, jotta piirtogeneraattorin voi käynnistää ilman vihreää lippua omasta painikkeesta. Jatka siis tätä tehtävää piirtogeneraattorin pohjalta.

Aloita luomalla uusi hahmo ”Uusi hahmo” -valikosta. (1) Piirrä hahmosta esimerkiksi vihreä neliö, jolloin se kuvastaa selkeästi, että painiketta saa klikata. Aloita hahmon koodi valitsemalla Tapahtumat-valikosta “kun tätä hahmoa klikataan” -komentokuvake. Komennon jälkeen tapahtuvaksi toiminnoksi valitaan Tapahtumat-valikosta “lähetä [viesti1]” (2) -komentokuvake.

Muokkaa seuraavaksi Piirrin-hahmon koodia. Vaihda koodin aloituskomennoksi “kun vastaanotan [viesti1]”. (3)

Vihreää laatikkoa klikkaamalla piirtogeneraattori käynnistyy.